Ένα σπουδαίο κεφάλαιο του ελληνικού κινηματογράφου, ο 85χρονος σκηνοθέτης Ερρίκος Ανδρέου, έφυγε τα ξημερώματα από τη ζωή. Πρόκειται για τον σύζυγο της Νόρας Βαλσάμη, ο οποίος εδώ και αρκετούς μήνες βρισκόταν σε νοσοκομείο της Αθήνας, δίνοντας μάχη για την ζωή του.

Γεννημένος στην Aθήνα στις 15 Δεκεμβριου 1938, μεγάλωσε στο Γιοχάνεσμπουργκ της Nότιας Aφρικής. Εκεί, σπούδασε σε αγγλοφώνο πανεπιστήμιο Ιστορία της Τέχνης και Αγγλική Λογοτεχνία και συνέχισε τις σπουδές του στο σενάριο και την σκηνοθεσία στη Μεγάλη Ακαδημία Κινηματογράφου της Ρώμης.

Με την επιστροφή του στην Ελλάδα εργάστηκε σαν βοηθός σκηνοθέτη σε διεθνείς παραγωγές, όπως, «Τα Κανόνια του Ναβαρόνε», και «Λέων της Σπάρτης». Το 1961 σκηνοθέτησε την πρώτη του ταινία «Ο εφιάλτης» σε δικό του σενάριο και παραγωγή, η οποία κέρδισε διακρίσεις στο Φεστιβάλ του Νέου Δελχί και στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Το 1964 σκηνοθέτησε την ταινία «Επιστροφή», η οποία κέρδισε το βραβείο Α΄ γυναικείου ρόλου στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και το 1966 την ταινία «Διχασμός», η οποία κέρδισε το κρατικό βραβείο σκηνοθεσίας, αλλά και διεθνή διάκριση στο κινηματογραφικό φεστιβάλ του Σικάγο.

Το 1967 συνεργάστηκε με τη Φίνος Φιλμ στην ταινία «Εκείνος και Εκείνη». Στη συνέχεια σκηνοθέτησε και άλλες ταινίες, συνεργαζόμενος με Αμερικανούς και Ιταλούς παραγωγούς. Το 1970 σκηνοθέτησε, σε δικό του σενάριο και παραγωγή, την ταινία «Ανταρσία των 10» η οποία κέρδισε το βραβείο σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Το ίδιο βραβείο κέρδισε και τον επόμενο χρόνο, για την ταινία της Φίνος Φιλμ «Παπαφλέσσας». Το 1979 σκηνοθέτησε την αγγλόφωνη ταινία «Κραυγές στον Άνεμο», η οποία γυρίστηκε εξ ολοκλήρου στη Νέα Υόρκη.


Τα τελευταία χρόνια, μαζί με την συζυγό του Νόρα Βαλσάμη είχαν μετακομίσει σε σπίτι της Σύρου, ΄θέλοντας έτσι να ξεφύγουν από το κλεινόν άστυ αλλά και όσα προβλήματα ταλαιπωρούσαν την οικογένεια. Ο ίδιος μάλιστα είχε αναφερθεί δημοσίως και στα οικονομικά προβλήματα που αντιμετώπισαν, και είχαν έρθει αντιμέτωποι με τον πλειστηριασμό ενός ακινήτου, κάτι που κλόνισε την υγεία του αλλά και αυτή της συζύγου του.